مكانهاي ديدني آنكارا

يکشنبه 1 بهمن 1396
15:0
somayeh

1. مقبره آتاتورک در آنکارا

آرامگاه آتاتورک واقع در بخش آنتیک از مهمترین جاذبه های گردشگری آنکارا در کشور ترکیه است.این مقبره در سال 1944 بنا شد و تلفیقی از ایده های معماری باستانی و مدرن است و به عنوان یک دستاورد معماری مدرن ترکیه بدون رقیب باقی مانده است ،در واقع این مقبره ، آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک است.در این آرامگاه اشیای و نامه های مصطفی کمال آتاتورک به نمایش گذاشته شده است پس اگر می خواهید با زندگی این شخص آشنا بشوید سری به این مقبره بزنید.

مکانهای دیدنی آنکارا ترکیه
مکانهای دیدنی آنکارا ترکیه

در ادامه مطلب به دیگر جاهای دیدنی آنکارا اشاره خواهیم کرد.

2. قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از از زیبایی های کشور ترکیه است که در قلب آنکارا و منطقه یولوس واقع شده است و هرساله آماده استقبال از گردشگران تور آنکارا است به هر حال این قلعه بعنوان یکی از آثار تاریخی، آرامش خاصی دارند و هر کس آن جا را تجربه کرده خاطرات خوبی با خود آورده است. دیوار های این بنا که به طول 14-16 متر هستند و در اطراف این قلعه فضای سرسبزی وجود دارد که محل مناسبی برای استراحت توریستان میباشد و با رفتن به بالای این قلعه می توانید کل شهر آنکارا را مشاهده کنید.

مناطق دیدنی آنکارا
مناطق دیدنی آنکارا

3. موزه نقاشی در آنکارا

از دیگر موزه های آنکارا میتوان به موزه نقاشی اشاره کرد ،همانطور که از اسمش پیداست در این موزه گالری از انواع نقاشی مربوط به تاریخ قبل به نمایش گذاشته شده است و با چند دقیقه پیاده روی میتوانید به موزه فرهنگ برسید .

جاهای دیدنی آنکارا در ترکیه
جاهای دیدنی آنکارا در ترکیه

4. تئاتر رومی در آنکارا

تئاتر رومی یکی از مناطق دیدنی آنکارا ترکیه میباشد که با قدمتی بسیار طولانی امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی مسافران تور ترکیه تبدیل شده است و تاریخ آن به قرن دوم بعد از میلاد بر می گردد.این بنای قدیمی در سال 1982 کشف شد و یک سال بعد حفاری ها جهت کشف دیگر آثار به جای مانده از ساختمان تئاتر رومی آغاز گردید و بعد از چند وقت در همین مکان، چندین مجسمه رومی هم کشف شد که اکنون در موزه تمدن آناتولی به نمایش گذاشته شده است.

مناطق ديدني آنكارا
مناطق ديدني آنكارا

5. موزه هوانوردی در آنکارا

در شهر آنکارا نسبت به بقیه شهرهای ترکیه از موزه های بسیاری برخوردار میباشد که بیشترین گردشگران به دلیل وجود همین موزه ها به این شهر تاریخی سفر می کنند .موزه هوانوردی هم جزو یکی از این موزه هاست.این موزه مشهور در شهر آنکارا و در منطقه ناتیمسگوت در بلوار سلطان محمد فاتح قرار گرفته است که زیر نظر نیروی هوایی ترکیه فعالیت می کنند.در داخل این موزه انواع هواپیماهای کوچک و بزرگ را به نمایش گذاشته شده است و دارای دو بخش هوای آزاد و دیگری در فضای سرپوشیده میباشد.

مناطق دیدنی آنکارا
مناطق دیدنی آنکارا

از دیگر مناطق دیدنی آنکارا میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موزه رادیو و تلویزیون در آنکارا
  • موزه مردم شناسی در آنکارا
  • دریاچه موگان در آنکارا
  • معبد آگوستوس در آنکارا
  • موزه جنگ استقلال در آنکارا
  • موزه هنر و مجسمه سازی در آنکارا
  • موزه تمدن آناتولی در آنکارا
  • و …

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آسیا گردی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]