بهترين سرمايه گذاری در تركيه

شنبه 4 اسفند 1397
15:0
somayeh

شاید برای بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی که در ترکیه قصد راه اندازی کسب و کار و سرمایه ای را دارند این سوال پیش آمده است که چه نوع سرمایه گذاری در ارمنسان انجام دهیم و یا اینکه شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و یا کار در ترکیه و قوانین سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است ؟ برای یافتن پاسخ های چنین سوالاتی با ما همراه باشید تا بهترین ها را برایتان رقم زنیم.




در واقع دولت ترکيه با قوانين سرمايه گذاري سهل و آسان، مشوقان و سرمايه گذاران خارجی بسیاری را جهت کسب و کار و سرمایه گذاری به این کشور جذب کرده است . در سال های متمادی، اقتصاد ترکیه رشد خوبی را شاهد بوده و رشد 8.9 درصد و 7.4 درصد را در سال های 2004 و 2005 به دست آورده است.

اقتصاد ترکیه از نظر رشد بسیار شناخته شده است، اما هنوز این کشور عضو اتحادیه اروپایی نشده است، در واقع برای سرمایه گذاران خارجی، مخصوصا اروپایی و ایرانی که مایل به دایر کردن یک شرکت می باشند بسیار جذاب است.

دلایل سرمایه گذاری در کشور ترکیه

سرمایه گذاری در یک کشور دیگر منافع و ریسک های خاص خودش را دارد اما به هر حال در زمان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی باید همه جوانب مثبت و منفی را در آن کشور در نظر گرفت و بررسی کرد.

سرمایه گذاری-ترکیه

سرمایه گذاری-ترکیه

با توجه به این واقعیت که ترکیه در کشمکشهای همسایگانش درگیر شده است، سرمایه گذاری در ترکیه نیاز به شجاعت دارد.البته تا زمانی که شما به درستی عمل کنید ضرر نخواهید داد.

برخی از دلایلی که علاقه مندان را مشتاق برای سرمایه گذاری در این کشور میکنند :

1) اقتصاد رو به رشد : رشد ثابت با یک نرخ رشد واقعی سالیانه ی ۴٫۷ درصدی می باشد و انتظار می رود اقتصاد امیدوار کننده ای با آینده درخشان یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با میانگین نرخ رشد واقعی سالیانه ی ۳٫۸ درصدی را داشته باشد.

2) موقعیت مرکزی: ترکیه یک پل طبیعی بین شرق و غرب و جنوب به شمال می باشد، بنابراین یک خروجی مؤثر به بازارهای اصلی را ایجاد می کند و دسترسی آسان به ۱٫۶ میلیون مشتری در اروپا، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی وجود دارد.

3) نیروی کار با کیفیت و رقابت کننده: سرمایه گذاران می توانند برای کسب و کارشان نیروهای کار محلی را استخدام کنند.بیش از ۲۷ میلیون تحصیل کرده و علاقه مند به کار با شرکتهای خارجی در این کشور وجود دارد.

4) جمعیت: نزدیک به نیمی از جمعیت ترکیه، بسیار جوان و زیر ۳۱ سال است که بدان معناست که ترکیه بیشترین جمعیت جوان را در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپایی دارد.

5) زیر ساخت های ترکیه: در زمینه فناوری به خوبی توسعه یافته اند و هزینه ها برای نقل و انتقال دریایی بسیار پایین می باشند که این خود عامل بسیار مهم برای سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه است که نیاز به وسایل مختلفی برای نقل و انتقال تولیداتشان به کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپایی را دارند.

6) فضای سرمایه گذاری اصلاح طلبانه و جالب توجه و با رقابت بسیار بالا: مسئولان ترکیه در سالهای اخیر بسیاری از محدودیت ها را در رابطه با توسعه ی سرمایه گذاری خارجی در کشور ترکیه از بین برده اند و یک محیط تجاری دوستانه را ارائه کرده اند.در بین سرمایه گذاران خارجی تبعیض قائل نمی شود و با همه ی آنها به طور یکسان رفتار می شود.

7) مالیات پایین و پاداش ها: مالیات بر شرکت های حقوقی از ۳۳ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.پاداش ها برای سرمایه گذاری های با مقیاس بالا و سرمایه گذاری های منطقه ای می باشد.

8) بازار داخلی بزرگ: دارای ۷۳٫۶ میلیون مشترک تلفن همراه، ۶٫۴۸ میلیون مشترک اینترنت، ۱۸۱ میلیون مسافر خطوط هوایی ، ۵۸ میلیون نفر استفاده کننده از کارت اعتباری و ۳۵٫۶ میلیون توریست بین المللی در سال ۲۰۱۵ می باشد.

9) راه انرژی محل اتصال با اروپا: یک محل اتصال بسیار مهم میباشد که دالان انرژی در اتصال اروپا را به هم متصل می کند. در یک مجاورت تأمین کننده های انرژی جهان قرار گرفته است در حالیکه بزرگترین مصرف کننده ی انرژی در دنیا، که اروپا می باشد دقیقا در غرب ترکیه قرار گرفته است. بنابراین این امر ترکیه را به یک پایانه و محل اتصال انرژی در منطقه تبدیل کرده است.

روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه ؟

سرمایه گذاری-ترکیه

سرمایه گذاری-ترکیه

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک:

یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه، خرید ملک در ترکیه می باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در خرید ملک 250 هزار دلار آمریکا می باشد. این مبلغ برابر با یک میلیون دلار آمریکا بود که بر اساس قوانین جدید به 250 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. یکی از شرایط سرمایه گذاری در این روش این است که به مدت سه سال ملک خریداری شده را نباید فروخت.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی :

شما می توانید تنها با سپرده گذاری در بانک های ترکیه تابعیت این کشور را دریافت کنید و نیاز به سرمایه گذاری در هیچ زمینه ای ندارید. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید و پول شما باید حداقل به مدت سه سال در بانک باقی بماند.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام :

می توانید از طریق سرمایه گذاری در ترکیه در بخش سهام نیز تابعیت ترکیه را بدست بیاورید. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا سهام خریداری کنید. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی :

تابعیت ترکیه را می توان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز به دست آورد. از جمله شرایط این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه را نباید حداقل به مدت سه سال فروخت. همچنین سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید شود.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک :

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ تابعیت این کشور، سرمایه گذاری در شرکت های فعال در زمینه املاک و مستغلات می باشد. در این روش شما باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از این شرکت ها سرمایه گذاری کنید.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی :

پیش از این کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم بود 100 شهروند ترکیه ای را استخدام نمایید. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه، در سال 2019 کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه ای می توانند تابعیت ترکیه را اخذ دریافت نمایند.

و اما شرایط سرمایه گذاری در کشور ترکیه چیست ؟

سرمایه گذاری-ترکیه

سرمایه گذاری-ترکیه

سرمایه گذاری در کشور ترکیه را برای افرادی که قصد داشتن اقامت کاری نزدیک به ایران و بهره مندی از امکانات اقتصادی کشور ترکیه را دارند گزینه ای مناسب می دانیم.سرمایه گذاری در کشور ترکیه عمدتا مشمول اخذ اقامت ترکیه نیز می شود ولی این کشور را برای اخذ تابعیت نمی توان توصیه کرد.اخذ تابعیت ترکیه معمولا با توجه به شرایط خاص این کشور بسیار دشوار است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ترکیه :

  • گواهی رسمی وابستگی (چهار کپی، یک مدرک اصل)
  • امضاء رسمی دادخواست (دو کپی)
  • کارتهای هویت رسمی مدیران شرکت ( یک کپی)

این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که به جز اولین مورد بالایی، همه مواردی که در خارج از کشور ترکیه اجرا می شوند باید توسط کنسولگری ترکیه رسمی شوند.

نتیجه :

برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور روش های کلی به چند دسته تقسیم می شوند:

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و مهاجرت به ترکیه از طریق کار و غیره امکان پذیر می باشد.

سرمایه گذاری-ترکیه

سرمایه گذاری-ترکیه

روشهای گفته شده دارای ضوابط و شرایط خاصی می باشند که هرکدام از این شرایط برای اشخاص خاصی مناسب است مثلا تحصیل در ترکیه را برای شخصی با سن حدود ۲۰ تا ۳۰ توصیه می شود چرا که ابتدا شرایط آن کشور را از نزدیک ببیند و نهایتا برای اقداماتی مانند سرمایه گذاری در ترکیه اقدام نماید.

بنابراین افراد قبل از اقامت و سرمایه گذاری در این کشور باید معیارها و اهداف خود را مورد بررسی قرار دهند و بعد اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند.


[ بازدید : 689 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آسیا گردی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]